Page 1 of 3 12 ... 3 | LAST
  1. Join Date
    Apr 2010

Challenge 2014 - Summer in the city ( Verano en la ciudad)

Hola a todos! esta es la primera vez que participo en el desafio de Evermotion, espero estar al nivel y mostrar un trabajo respetable =)

Hello everyone! This is my first time to participate Evermotion Challenge, I will post all my work on this thread.

Alexis Franco - Argentina

FINAL ENTRY:

Click image for larger version. 

Name:	Alexis Franco - Summer in the City - Final Entry.jpg 
Views:	627 
Size:	1.09 MB 
ID:	129377
    Last edited by jakelloyd; 2014-11-16 at 06:35 PM.
  2. Join Date
    Apr 2010

Ideas e inspiraciones.

Estas son algunas de las imágenes que me inspiraron. La idea consiste en recrear un espacio único inmerso en la ciudad, en donde los ciudadanos puedan disfrutar los días de verano.

Here are some pictures that inspired me. The idea is to recreate a unique space immersed in the city, where citizens can enjoy the summer days.

Name:	Seleccion_final.jpg 
Views:	269 
Size:	451.8 KB 
ID:	125550
  3. Join Date
    Apr 2010

New Concept - Nuevo Concepto

Luego de ver estas fotografias decidi cambiar mi concepto original por un verano mas vintage. Realmente siento que estas nuevas referencias involucran un desafio aun mayor dado que contienen gente, edificios, automoviles, fluidos, arboles, etc.
    Espero poder conseguir algo interesante!

After seeing these pictures I decided to change my original concept for a more vintage summer. I really feel that these new references involve an even greater challenge because they contain people, buildings, cars, fluids, trees.
    I hope to get something interesting!

Name:	Concepto_02.jpg 
Views:	277 
Size:	607.7 KB 
ID:	125746

I hope you like it!!!
  4. Join Date
    Apr 2010

Mr. Whippy Ice Cream Truck / Van - W.I.P

Aca les dejo un avance de la camioneta de helados que modele especialmente para la escena del desafio de "Verano en la Ciudad". Esta camioneta representa una parte importante de la composicion final. Todavia me falta agregar detalles finales, pero espero que les guste.

El modelado de la camioneta de Helados me llevo 3 días.

En los proximos dias espero subir los demas elementos que componen mi escena (Edificios, Fluidos, Niños, etc)

Here I give you a preview of the ice cream truck that models especially for the scene of the challenge of "Summer in the City". This truck is an important part of the final composition. I still need to add final details, but I hope you like it.

The Ice Cream Truck modeling took me 3 days.

In the coming days I hope to upload the other elements that make up my scene (Buildings, Fluids, Kids, etc)

Name:	Original_Van.jpg 
Views:	254 
Size:	297.1 KB 
ID:	126098

Name:	MrWhippyVan_WIP_01.jpg 
Views:	241 
Size:	543.8 KB 
ID:	126096

Name:	MrWhippyVan_WIP_02.jpg 
Views:	238 
Size:	342.7 KB 
ID:	126097
    Last edited by jakelloyd; 2014-10-08 at 07:36 AM.
  5. Join Date
    Apr 2010

W.I.P - Buildings and Street Stuff - Edificios y detalles de la Calle

Aca les dejo un pequeño avance de los edificios que estuve modelando. Me falta seguir agregando mas cosas como los ñiños, agua y otros detalles.
    Cabe destacar que este no es el encuadre final de mi escena.

Espero que les guste!!!

Here I give you a short preview of the buildings that I was modeling. I need to keep adding more things as children, water, and other details.
    Note: this is not the final frame of my scene.

I Hope you like it!!!

Name:	edificios.jpg 
Views:	244 
Size:	423.2 KB 
ID:	126556
  6. Join Date
    Apr 2010

W.i.p - city progress - progreso de la ciudad

Aca les dejo otro avance del modelado de la ciudad. Actualmente me encuentro modelando los Personajes y realizando test de fluidos en Realflow para el agua de la calle.

Espero que les guste!!! =)

Here I give you another advance modeling of the city. I am currently modeling the characters and making some fluid test in realflow for the water in the street.

I hope you like it!!! =)

Name:	edificio_21b.jpg 
Views:	202 
Size:	555.3 KB 
ID:	126997

Name:	edificio_22b.jpg 
Views:	214 
Size:	602.2 KB 
ID:	126998
    Last edited by jakelloyd; 2014-10-21 at 08:15 AM.
  7. Join Date
    Oct 2009

modeling looks promising.. looking forward to the render stage good luck
  8. Join Date
    Apr 2010

Thank you very much for the comment! , I'm really enjoying this competition , I hope to deliver a great job.
  9. Join Date
    Jun 2004

Hi jakelloyd! Nice details nad progress. We have a similar architecture. As cgdigi said looks promising!
  10. Join Date
    Apr 2010

Thank you very much NEB for the comment, I was watching your work and also looks very promising .
    It´s true! we have similar architectures , my idea is to make a retro summer with kids, ice cream truck , water in the street and lots of fun .
    All the best to both =)
  11. Join Date
    Apr 2010

W.i.p - summer kids

Aca les dejo algunos de los niños que voy a usar en mi escena final. Estuve trabajando en las poses y las transformaciones y luego voy a trabajar en las texturas y en la calidad final de render.

Here I give you some of the children that I will use in my final scene. I was working on the poses and morphs and then i going to work on the textures and the final render quality.

Name:	kids.jpg 
Views:	190 
Size:	404.6 KB 
ID:	127064
  12. Join Date
    Jan 2012

woo,,,nice work bro.looking forward to the fanal render
  13. Join Date
    Apr 2010

Thank you so much for the comment CPWELL! I really appreciate it. Good Luck =)
  14. Join Date
    May 2012

Good work man keep it up
  15. Join Date
    Apr 2010

W.I.P - Nature / Street Stuff / Sings and some texture test

Acá les dejo un avance del escenario. Estuve trabajando en la naturaleza ( arboles, plantas, enredaderas, etc) , algunas texturas (pavimento mojado), señales, cosas de la calle.
    Actualmente sigo preparando las texturas de los niños y realizando simulaciones de fuidos que van a salir de los hidrantes.
    Espero que les guste! =)

Here I give you an advance stage. I was working in nature (trees, plants, vines, etc), some textures (wet pavement), signals, street stuff and other things.
    I am currently preparing the textures of children and performing simulations fluids that will come out of the hydrants.
    Hope you like it! =)

Name:	edificio_28.jpg 
Views:	234 
Size:	726.9 KB 
ID:	127456

Name:	tree_test_04.jpg 
Views:	231 
Size:	917.4 KB 
ID:	127457

Name:	tree_test_05.jpg 
Views:	211 
Size:	624.3 KB 
ID:	127458
  16. Join Date
    Mar 2006

Nice progress jakelloyd! Scene is looking good
  17. Join Date
    Apr 2010

Thanxs Mr. Marco and Timbur!!!, I really appreciate your opinions. Your works are very interesting too.
  18. Join Date
    Apr 2010

Realflow - 3dmax - foundry nuke workflow

Estoy de regreso nuevamente!, les dejo un avance de la simulacion de fluidos en realflow, la integracion en 3d max para generar un vector de velocidad y por último la composición en Foundry Nuke.

Estoy trabajando tambien en las texturas finales de los edificios y la composicion final en Nuke y Photoshop.

Espero que les guste. Proximamente voy a subir nuevos renders.

I'm back again !, I give you a preview of the fluid simulation in Realflow, integration in 3d max to generate a velocity vector and finally the composition in Foundry Nuke.

I am also working on the final texture of the buildings and Kids and the final composition in Photoshop and Nuke.

I Hope you like. Coming soon I will upload new renders.

Name:	real_nuke_compositing.jpg 
Views:	174 
Size:	758.0 KB 
ID:	128328

Name:	3dmax_water_Spray.jpg 
Views:	147 
Size:	408.8 KB 
ID:	128329
    Last edited by jakelloyd; 2014-11-09 at 02:12 AM.
  19. Join Date
    Apr 2010

W.I.P - Final Textures + SSS + Water Drops

Aca les dejo un nuevo render crudo con texturas finales y algunos pequeños ajustes de brillo y contraste.
    Por otro lado les dejo un test de uno de los personajes en donde queria conseguir un efecto mojado en la piel.
    Espero que les guste! ya tengo casi todo listo ( Personajes, Texturas, Simulacion de Fluidos) me falta integrar todo en la composicion final.

Here I give you a new raw render with final textures and some minor adjustments to brightness and contrast.
    On the other hand I leave a test of a character where I wanted to get a wet effect on the skin.
    Hope you like it! I have almost everything ready (Characters, Textures, Fluid Simulation) I need to integrate everything into the final composition.

Name:	Render_Texture_01.jpg 
Views:	196 
Size:	815.5 KB 
ID:	128512

Name:	Render_Texture_02.jpg 
Views:	194 
Size:	986.8 KB 
ID:	128514

Name:	Nena_SSS_Drops.jpg 
Views:	153 
Size:	599.8 KB 
ID:	128517

Name:	NeneGordo2_01.jpg 
Views:	148 
Size:	611.6 KB 
ID:	128522
    Last edited by jakelloyd; 2014-11-11 at 05:56 AM.
  20. Join Date
    Apr 2010

Personajes Terminados! Final Characters

Aca les dejo los personajes terminados, espero que les guste!

Here I give you the finished characters, I hope you like it!

Name:	Nenes_Finales.jpg 
Views:	209 
Size:	898.1 KB 
ID:	128714
You need to be logged in to leave a comment. You don't have account? Register now.
Page 1 of 3 12 ... 3 | LAST
Best of Evermotion
The best works from the Forum Gallery picked by Evermotion staff